top of page
Writer's pictureAjda

Feri Lainšček - Petelinji zajtrk

Najbrž sem ena redkih, ki še ni gledala filma Petelinji zajtrk. V času, ko je celovečerni prvenec Marka Naberšnika izšel, je bil tako popularen, da me je prav ta vsesplošna pristojnost filma povsod malce odbila. Sedaj, 17 let po izidu filma in še dlje od izida romana, sem najprej prebrala slednjega in si bom z veseljem ogledala tudi film.


Naslov: Petelinji zajtrk

Avtor: Feri Lainšček

Založba: Beletrina

Moja ocena: 3,5/5

Zgodba govori o Adiju, ki je že od nekdaj, kot sirota iskal najprej svoje mesto znotraj sistema. Iščoč službo se zaposli pri mojstru Gajašu, čigar avtomehanična delavnica sicer ni najbolj ugledna, a Adi pri mojstru dobi ne le službo, ampak tudi dom in vsaj nekakšen občutek pripadnosti. Skozi zgodbo spoznamo družbo moških večinoma z roba, ki se pri Gajašu redno dobivajo, pa tudi lepo Bronjo, ki je žena ene od Gajševih strank. Med njo in Adijem hitro vzplamti prepovedana romanca, ki vsaj na videz ne more imeti srečnega konca.


Petelinji zajtrk je v splošnem znan predvsem, kot ljubezenska zgodba, a po branju knjige bi si upala trditi, da v kolikor zgodba sicer res temelji na odnosih, sam ljubezenski odnos med Adijem in Bronjo zame ni ključnega pomena. Najbolj povedni so zame odnosi med moškimi, ki se dobivajo pri Gajašu. Vsak na nek način poškodovan in malce čudaški, eden pred drugim skrivajo svoja čustva in težave in jih večinoma utapljajo v alkoholu. Roman odlično opiše odnos moških do čustvovanja in soočanja s težavami, pa tudi disfunkcionalne odnose z ženskami, s katerimi se večina srečuje v bordelu ali pa jih le opazuje na plakatih in ovitkih avdio kaset. Odlično je prikazano okolje, v katerem so čustva postranskega pomena, težave pa se rešujejo na napačne načine, ali pa sploh ne.


Adi, kot pripovedovalec in osrednji lik, se v tej zgodbi znajde sicer rahlo pristranski in vedoč, da je marsikatero vedenje napačno in vodi v še več težav, a iz svojega dosedanjega življenja ne prihaja dovolj dobro opremljen, da bi zmogel karkoli spremeniti. Večina odločitev junakov romana je le beg - pred vsakdanom, pred nasilnim odnosom, spolno zavrtostjo, osamljenostjo... A tudi v tej zgodbi spoznamo, da pred ničemer ne moreš prav dolgo bežati.


LP Ajda

0 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentarios


bottom of page